Projekt prowadził do rozpoznania charakteru zmian w mobilności miejskiej na skutek ograniczeń związanych z pandemią COVID-19. Na podstawie analizy danych statystycznych, pomiarów ruchu oraz decyzji administracyjnych podejmowanych w latach w 2020-2022 w różnych miastach Europy określono tendencje w codziennej mobilności mieszkańców miast. Szok pandemiczny mocno wpłynął na wielkość, kierunek i sposób przemieszczeń na terenach zurbanizowanych, co należy wiązać w dużej mierze z ograniczeniami w kursowaniu komunikacji publicznej oraz wzrostu popularności pracy zdalnej. Odpływ pasażerów komunikacji miejskiej przełożył się między innymi na wzrost ruchu indywidualnego, w tym ruchu rowerowego. Oprócz ograniczeń epidemicznych na taki stan miały wpływ inwestycje w tymczasową infrastrukturę rowerową podejmowane w wielu miastach europejskich, w tym w Krakowie. Badania sondażowe uwypukliły potrzebę kreacji przestrzeni publicznych służących rekreacji i odpoczynkowi, które podniosą jakość przestrzeni miejskiej i wpłyną pozytywnie na bezpieczeństwo i zdrowie publiczne mieszkańców miast.
Kierownik projektu:
mgr inż. Piotr Węgrzynowicz
Wartość projektu:
4 080,00 zł
Instytucja finansująca:
Program wewnętrzny UEK – Prolog
Data realizacji:
28.04.2021 – 27.04.2022