Celem projektu jest identyfikacja wizerunku miast uniwersyteckich wśród różnych grup odbiorców produktu terytorialnego z wykorzystaniem metod mieszanych. Przemiany społeczno-gospodarcze oraz wzrastające znaczenie wiedzy, a co za tym idzie – wpływ ośrodków akademickich na kształtowanie potencjału miejsc – powodują, że uniwersytecki charakter miasta, umiejętnie wykorzystany i wyeksponowany, może nie tylko napędzać rozwój, ale również kształtować wizerunek i markę miejsca.
Stąd podjęte zagadnienie jest istotne zarówno poznawczo, jak i metodycznie – z uwagi na sposób prowadzenia badań w analizowanym obszarze. Wyniki badań pozwolą na przedstawienie sposobu postrzegania uniwersyteckiego charakteru wybranych polskich miast przez wyróżnione grupy odbiorców. Ponadto uwaga została poświęcona wypracowaniu sposobu pomiaru wizerunku, który pozwoliłby na osiągnięcie synergii metodologicznej poprzez wykorzystanie mocnych stron badań jakościowych i ilościowych w jednym projekcie badawczym.
Kierownik projektu:
mgr Kamila Pilch
Wartość projektu:
5 600,00 zł
Instytucja finansująca:
Program wewnętrzny UEK – Prolog
Data realizacji:
17.11.2023 – 16.11.2024